5 nejdražších položek při tvorbě webu

Získejte za své peníze maximum. Vyhněte se těmto 5 nejdražším položkám v propagaci obecně a při tvorbě webu zvlášť. Jejich zákeřnost spočívá v tom, že je v žádném finančním výkazu neuvidíte.

1. Příliš jasné zadání

Je to jednoduchá matematika. Když někdo 10 let sbírá zkušenosti s tvorbou webu, má více znalostí a zkušeností než ten, kdo zná internet jen jako uživatel. Zná technologie, postupy, ví, co funguje a co ne, zná zkratky, které pomáhají věci dělat rychleji, snadněji a účinněji. Na základě svých znalostí a zkušeností tak umí navrhnout lepší web než běžný uživatel.

Výsledný web tak lépe plní cíle a díky rychlejší práci jsou i náklady na jeho pořízení nižší.

2. Změny zadání v průběhu tvorby

Tvorbu webu, a ještě více on-line a mobilních aplikací, můžeme přirovnat ke stavbě domu. Nejdřív se vytvoří návrh, pak se postaví základy a nich se pak staví samotná prezentace. Když už máte základy a hrubou zeď, je velmi obtížné zastavěný prostor zvětšit a posunout jednu ze zdí o dva metry dál. Je nutné zaplatit mnoho víceprací a výsledek stejně nikdy nebude tak dobrý. Základy nebudou kvalitní a ve stavbě se objeví trhliny.

Tento bod často souvisí s bodem 1. Pokud k tomu dáte tvůrcům webů prostor, většinou počítají s vývojem svého díla a zapracování úprav není problém.

3. Úspory na špatných místech

Mnoho klientů hledá dodavatele s nejmenšími hodinovými sazbami. Takoví lidé ale často pracují mnohonásobně déle než ostatní. Zdlouhavě hledají dobrá řešení a stále něco předělávají. I zde jde o jednoduchou matematiku.  Je levnější zaplatit 2x 1.000 Kč za hodinu než 6x 500. Je to 2.000 ku 3.000. A výsledek bude navíc lepší.

Stejného efektu využíváme i my. Hodinové sazby našich profesionálů jsou vysoké, ale jejich práce je rychlá, a tak ve výsledku levnější a bezesporu kvalitnější.

4. Nevyužití potenciálu prezentace

K úspěchu nestačí jen vytvoření perfektního webu.  Je nutné na něj také přivést návštěvníky. A na to mnoho firem zapomíná. Nemusí jít ani o velké investice. Začít se dá i s jednotkami tisíc. Při dobře nastavené kampani se rychle vrátí.

5. Chybné uřčení cílového zákazníka

To velmi často souvisí s bodem 1. Mnoho zadavatelů trvá na tom, aby se web líbil jim samým. Web by se ale měl líbit hlavně klientům. A vlastně se jim ani nemusí líbit. Web má v první řadě fungovat a plnit cíle, ať už jde o přivádění nových klientů nebo udržování vztahu s těmi současnými. Je skvělé, když zadavatel zná potřeby svých klientů. Lidé z marketingu znají jejich myšlení a vědí, co je zaujme.

Získejte web levněji, rychleji a kvalitněji. Je to snadné.

V tomto výčtu jsou uvedeny jen ty nejzásadnější a nejčastější položky, které se týkají malých a středních projektů.

Jak tedy získat maximální efekt za minimální peníze? Dodavatele si vybírejte velmi pečlivě. Dejte na doporučení a reference. Vybranému dodavateli pak co nejpřesněji specifikujte své cíle. A pak to nejnáročnější: důvěřujte mu.

Získejte maximum s garancí ceny a termínu, bez záloh. Domluvte si nezávaznou konzultaci zdarma.

Čtěte také: